Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obavy z tisíců kamionů mířících do Čech přes Mohelnici se nenaplnily

Šumpersko – Obavy, že kvůli modernizaci dálnice D1 a s ní souvisejícími uzavírkami podstatně zhoustne provoz na alternativní trase z Olomouce přes Mohelnici a Moravskou Třebovou na Hradec Králové, se nenaplnily.

7.7.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zdeněk Traxler

Kamionů na severní trase napříč republikou prakticky vůbec nepřibylo. Ukazují to data z mýtného systému, který zpoplatňuje těžkou nákladní dopravu.

Dopravci ani přes uzavírky a omezení
na dálnici D1 severní trasu z Moravy do Čech přes Mohelnici nezačali využívat častěji

„Pozorně sledujeme, jak se projeví dopravní komplikace související s modernizací dálnice D1, protože ta patří mezi klíčové komunikace státu. Vybere se na ní až pětatřicet procent celkového mýta. Doposud jsme ale ze statistik nezaznamenali žádný přeliv kamionové dopravy na alternativní severní trasu z Prahy po dálnici D11 na Hradec Králové a dále po silnici 35 směrem na Olomouc," řekl mluvčí českého elektronického mýtného systému MYTO CZ David Šimoník.

Shodují se s ním i řidiči. „Dojíždím denně z Mohelnice do Olomouce do práce a nemám pocit, že by nějak přibylo kamionů. Musím říct, že jsem z toho měl daleko větší obavu," potvrdil řidič Adam Řehák.

Profesionálové za volanty tak zatím severní trasu přes Mohelnici volí spíše výjimečně, i když je na dálnici D1 čeká dlouhé omezení a snížená rychlost.

„Vím od kolegů, že je některé dopravní firmy před začátkem oprav na D1 nutily, aby jezdili raději přes Hradec Králové a neriskovali, že uvíznou v koloně. Jet ale z Olomouce do Prahy severní trasou se časově nevyplatí. Je to sice o několik kilometrů kratší, ale zase je to horší cesta, která navíc vede několika městy, což vás brzdí. To by musely být na D1 opravdu velké kolony, aby to stálo za to," podělil se o své zkušenosti řidič kamionu Milan Hadraba.

Podle údajů z mýtného systému se provoz kamionů na rychlostní komunikaci z Mohelnice do Olomouce prakticky nezměnil. Například v pondělí 29. dubna, tedy ještě před začátkem uzavírek na D1, projelo úsekem mezi Mohelnicí a sjezdem na Loštice 4311 nákladních aut. O měsíc později, opět v pondělí 27. května, kdy už byla na D1 dopravní omezení, jich bylo dokonce o devětatřicet méně. Podobné je to i v dalších dnech v týdnů.

Výhodnost severní trasy přes Hradec Králové navíc pro autodopravce hodně snižuje fakt, že je od poloviny června až do 21. července uzavřen Hřebečský tunel mezi Moravskou Třebovou a Svitavami, kde se pracuje na opravě povrchu vozovky, sanaci chodníků a výměně kabelových žlabů.

Řidiči proto musejí jet po staré cestě, která byla opuštěná po dokončení tunelu. Ta je plná ostrých zatáček a stoupání. „Jiné by to bylo, kdyby už konečně i z Mohelnice do Hradce vedla dálnice. Pak by mělo smysl jezdit tudy a ulevilo by to i D1," doplnil Milan Hadraba.

Ta největší omezení a uzávěry naši nejstarší dálnici ještě teprve čekají, odborníci ale ani pak nepředpokládají, že by se dopravci hromadně přesunuli na severní trasu.

„Svou roli sehrává kvalitní připravenost modernizace D1 ze strany Ředitelství silnic a dálnic i důkladná informovanost motoristické veřejnosti. I kdyby později došlo na D1 ke komplikacím a tvorbám kolon, mohou tranzitující nákladní vozidla volit průjezd přes Rakousko. To ale nepředpokládáme, protože tam jsou dvojnásobné kilometrové tarify," doplnil David Šimoník.

D1 je nejstarší a nejvytíženější dálnicí v republice a nutně potřebuje modernizaci. Problémem je, že stále zůstává jedinou dálniční spojnicí Moravy s Čechami. O výstavbě dálnice, která by navázala v Mohelnici na současnou rychlostní silnici od Olomouce a pokračovala směrem na Hradec Králové, se léta jen mluví a plány zůstávají na papíře.

Autor: Michal Krestýn

7.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Babí léto si o víkendu neužijeme, neděle proprší

Ilustrační foto.

Škola začala učit první včelaře, gymnázium láká na sportovní lezení

Živnostníci ze severu bodovali, nejvíc Blanka Poštulková z Loštic

Nejlepší živnostníci kraje žijí momentálně na Šumpersku a Jesenicku. Vyplývá to alespoň ze soutěže Česká spořitelna Živnostník roku 2017 Olomouckého kraje. Podnikatelé ze severu ovládli všechny tři vítězné pozice.

Novou dráhu na letišti vybudují až příští rok. Bude bezpečnější a méně hlučná

Nová moderní dráha na šumperském letišti začne sloužit až příští rok. Původně se měla pokládat ještě letos, ale radní soutěž na zhotovitele zrušili a vypíšou jí znovu.

Draci začali v Opavě dobře, potom ale nezvládli závěr

Zatímco v prvním vzájemném utkání proti opavskému Slezanu si Draci na své druholigové konto připsali jednoznačné vítězství, tentokrát neuspěli. Ve středečním duelu 12. kola těsně prohráli.

Sloučenou školu lidé nevzali za svou, usiluje o lepší pověst

Ani po více než deseti letech nevzala veřejnost ani učitelé sloučenou základní školu v Jeseníku za svou. Ukázala to nedávná analýza. Důsledkem může být, že velká část žáků při přestupu na druhý stupeň odchází do sousedních obcí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení