Jak postupují práce na projektu obchvatu Bludova, který by měl navázat na stavbu komunikace u Zvole?
Jsme ve fázi územního řízení, což znamená, že se teď do nejmenších detailů přesně plánuje, kudy trasa povede.  Pak bude následovat stavební řízení a teprve až potom výkupy pozemků, což je reálně ještě daleko.

Kdy by se tedy mohlo začít stavět?
To lze nyní těžko odhadnout, protože se připravuje řada nových zákonů, měly by se mimo jiné narovnat i výkupy pozemků, kdy by se ceny měly zvýšit. To vše by mohlo proces urychlit, ale podle zkušeností, které máme, bych začátek stavby viděl v horizontu tří až pěti let. Nelze také vyloučit, že se některý z vlastníků pozemků nebude bránit soudně. Máme takovou zkušenost z obchvatu Zvole, kdy jsme i v letošním roce těsně před dokončením stavby museli čelit posledním žalobám.

V nejbližších měsících by v šumperském regionu měla začít další významná stavba a to rekonstrukce jižní strany Červenohorského sedla. Kolik firem se o zakázku uchází?
Do soutěže se přihlásilo přes dvacet firem. Výběrové řízení ještě neskončilo, komise pro hodnocení nabídek se sešla zatím jednou a bude mít ještě druhé kolo jednání. Na řadu přijdou dodatečné dotazy na zúčastněné firmy. Předpokládám, že nejlepší nabídku komise vybere během srpna. Pak ještě poběží lhůta pro podání námitek, neúspěšní uchazeči se mohou odvolat. (námitky řeší Úřad na ochranu hospodářské soutěže – pozn. red.). Ale nechci malovat čerta na zeď, tím by se stavba mohla zablokovat na celé měsíce a doufám, že k tomu nedojde.

V současné době jsou kvůli opravám dopravní omezení například na Postřelmovském obchvatu nebo na severní straně Červenohorského sedla. Kdy práce v těchto úsecích skončí?
V obou případech se jedná o drobnější opravy, které by mohly skončit zhruba do dvou týdnů. V případě Červenohorského sedla se jedná o drobné trhliny, kdy se provádějí speciální nátěry, abychom prodloužili životnost silnice.

V souvislosti s použitím této technologie si před časem stěžovali obyvatelé Bludova, že se po nové úpravě povrchu vozovky se značně zvýšila hlučnost. Projíždějící auta nadělají podstatně víc rámusu. Jak se tento problém dá řešit?
Stížností nyní už tolik není. Bohužel oprava úseku silnice v Bludově byla provedena loni až v závěru stavební sezony, protože se protahovala výběrová řízení. Takže až na podzim se udělal nový mikrokoberec. Na původní vrstvu se položila nová, což prodlužuje životnost vozovky a oddálí se tak generální oprava. Tyto technologie se ale zpravila, provádějí v létě, kdy auta novou vrstvu zajezdí a k tomu jsou potřeba vysoké teploty. Nicméně úsek jsem nedávno projížděl a hlučnost je již podstatně nižší, zanedlouho se povrch zacelí. Akce byla realizovaná v nevhodný čas, ale to jsme nemohli ovlivnit.