Dvouvozové jednotky budou vyrobeny do dvou let od uzavření smlouvy, to znamená do podzimu roku 2012. Hodnota kontraktu je téměř 1,6 miliardy korun. Na zakázce bude pracovat přibližně třetina zaměstnanců šumperského Parsu, který zaměstnává více než sedm stovek lidí. . V Parsu byly týž den zároveň předány poslední dvě třívozové jednotky Regionova Trio z předešlého kontraktu, které budou jezdit v Olomouckém kraji.
Více než šest desítek motorových vozů řady 810 a 62 přípojných vozů řady 010, které jsou majetkem Českých drah na budou přestaveny na dvouvozové motorové jednotky V posledních letech firma Pars nova dodala Českým drahám už 137 dvouvozových jednotek Regionova a 24 kusů v třívozové verzi.
„Zakázka na nové jednotky Regionova znamená pro České dráhy finančně výhodné a rychlé řešení zkvalitnění našeho vozového parku, a tím zvýšení komfortu cestování v regionální dopravě. Ve velmi krátké době se tak dočkají cestující ve Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji výrazně vyšší kultury cestování,“ uvedl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
„Budoucí Regionovy budou velmi pohodlné, jeden z vozů je řešen jako nízkopodlažní, což usnadní cestování invalidům a složitě se nebudou muset nakládat ani kočárky či jízdní kola. Součástí soupravy bude audiovizuální informační systém, který bude cestující informovat o zastávkách, a průběhu cesty,“ řekl manažer pro technický rozvoj podniku Pars Josef Kallas.
Podstatnou změnu dozná interiér, kde nízké koženkové lavice nahradí čalouněné sedačky s loketními opěrkami a podhlavníky.