Rekonstrukce průtahu obcemi si vyžádala téměř devadesát milionů korun. Šedesát milionů korun získal Olomoucký kraj z Evropské unie, zbylých dvacet milionů korun uhradil ze svého rozpočtu.

„Když jsme vybírali úseky, které v letošním roce opravíme, volili jsme ty, kterými v budoucnu budou proudit Poláci. I proto jsme před pár dny otevírali silnici Zlaté Hory – Konrádow. Strategií kraje je být připraveni na volný pohyb přes hranice,“ prohlásil po přestřižení pásky ve Vidnavě krajský radní Petr Polášek, který má na starosti dopravu. Právě Vidnava je pro kraj bolestivým místem. Před čtyřmi lety investoval čtyřiadvacet milionů korun do výstavby silnice k hraničnímu přechodu Vidnava – Kalków. Dodnes je to nejdražší slepá ulice v zemi. Přechod i přes sliby vlády stále slouží jen pro malý pohraniční styk. Přes hranici tudy projdou jen pěší, cyklisté a motocyklisté.Oprava přinesla obcím nejen kvalitnější silnice, ale dočkaly se i dlouho očekávané rekonstrukce šesti mostů, které byly v havarijním stavu.

„Na finanční možnosti, které byly k dispozici, je výsledek dobrý. Do cest na Jesenicku se dává v poslední době dost peněz, a to je klad,“ pochválil vstřícnost kraje starosta Skorošic František Kadlec. Ke stavbě však má i kritické připomínky. Namísto kvalitního asfaltu použili stavaři na některých úsecích jen nástřik. Ten kopíruje původní tvar cesty, na níž se tvoří hrboly. Kraj už má plán oprav i na příští rok. „S pomocí peněz z unie se budou opravovat cesty ze Zlatých Hor na Rejvíz a z Mikulovic přes Vidnavu do Bílého Potoka v celkovém objemu 140 milionů korun,“ prozradil Polášek.
Opět jde o úseky cest, které vedou k hraničním přechodům.