„Do města je to od nás asi kilometr, autobusových spojů je málo, takže hodně lidí včetně školáků chodí pěšky nebo jezdí na kole. Přes Újezd se jezdí do Líšnice, v Újezdu působí tři firmy, jejichž zaměstnanci dojíždějí z Mohelnice. Hustota dopravy se sice nedá srovnat třeba se silnicí do Libivé, ale přesto je tady cyklostezka potřebná,“ řekla členka petičního výboru Svatava Karafiátová.

Při setkání se starostou loni v květnu se obyvatelé osady vzdali opravy chodníků za čtyři sta tisíc korun výměnou právě za cyklostezku. Hlavní překážkou její přípravy byla vedle financí skutečnost, že stezka není v územním plánu města.

Rada cyklostezku původně zamítla proto, že policie tento úsek nehodnotí jako nebezpečný.

„Dotaci v takovém případě bude těžké získat, veškerá tíha investice bude na městě,“ vysvětlil postoj rady starosta Zdeněk Jirásko (ODS). Zastupitelstvo ale nakonec téměř jednomyslně dospělo k jinému názoru.

„Mohlo by se nám stát, že si uzavřeme cestu k nějaké dotaci jen tím, že cyklostezku nemáme v územním plánu,“ varovala Jana Hamplová (NEZ.).