Stezka má už asfaltový povrch, hotové jsou nástřiky ocelových konstrukcí mostů a zábradlí na mostě za Hněvkovem. Stavební práce mají proti plánu malý skluz.

„Zbývá osadit zábradlí na zbývající dva mosty, osadit značky a především opravit ložiska mostů. Problém s ložisky se objevil teprve v průběhu stavby. Mosty je nutné při zásahu hydraulicky nadzvednout,“ uvedl místostarosta Zábřehu Karel Crhonek, který se o projekt za město stará.

Firma SART předá hotové dílo radnici zřejmě 15. listopadu, takže od den později už by mohla být stezka v provozu. Pokud do té doby napadne sníh, mohou stezku jako první využít běžkaři. Ti na ni mají podle zákona o pozemních komunikacích přístup stejně jako in-line bruslaři.

Chodci by po cyklostezce chodit neměli. Pokud by se na ní chodec střetl s cyklistou a zranil se, bude vinen, protože na stezce nemá co dělat.

„Myslím ale, že těleso náspu je dost široké, takže chodci mohou procházet po travnatém okraji mimo asfalt,“ řekl místostarosta.

Slavnostní otevření plánuje radnice až na konci dubna zároveň s doplněním stavby o naučnou stezku s několika zastaveními, která upozorní na zajímavosti údolí a také na historii trati. Před tunelem u Hněvkova se objeví muzeální kousky dokumentující historii železnic: pumpa na doplňování vody do parní lokomotivy, staré semafory, závory, výhybky a možná i stará, neopravitelná lokomotiva. O externí expozici budou pečovat žáci zábřežské automobilní průmyslovky.

„Lidi tady se na stezku už těší, jsme zvědavi, jestli budou obyvatelé z Hněvkova víc jezdit do Zábřehu na kolech. Občas už stezku někdo zkouší, chodím sem uspávat syna v kočárku a potkala jsem už několik cyklistů. Jezdí se dívat, kam až je stezka hotová,“ řekla Zdeňka Crháková z Nemile.

Místostarosta Crhonek doplnil, že vzápětí se chce zaměřit na prosazení cyklostezky mezi Zábřehem a Postřelmovem, kde současný provoz je pro cyklisty naprosto nevyhovující. Jako další pak přijde na řadu cyklostezka spojující Zábřeh s Leštinou.