Vlaky vyrazí na trasu z České Třebové přes Ústí nad Orlicí a Letohrad do Hanušovic. Historické jízdy připravil Pardubický kraj.

„Cílem této akce je především další zatraktivnění turistické oblasti, kde se nachází nejen Králický Sněžník, ale také tvrz Bouda, Vojenské muzeum Králíky, středisko na Dolní Moravě nebo pěchotní srub K-S 14,“ sdělil pardubický hejtman Martin Netolický.

V čele vlaků se budou střídat lokomotivy Velký Bejček a Ušatá s motorovým vozem Krokodýl. Soupravy budou vyjíždět krátce před půl devátou z České Třebové, do cíle v Hanušovicích dorazí před půl dvanáctou.

Zde budou fanoušci železnice historické stroje moci obdivovat do 14. hodiny, kdy se vydají na zpáteční cestu. V Hanušovicích mají historické vlaky přípoje na Šumperk, Zábřeh i Jeseník.

„Na vlaky se určitě přijedu podívat. Železnice k Hanušovicím jednoznačně patří, stejně jako pivovar. Parní vlaky by mohly v létě město oživit,“ míní železniční nadšenec Jiří Knápek.

Historické soupravy budou v provozu do konce září.

Co na kolejích uvidíte

Velký bejček Lokomotiva 423.009 byla vyroba v roce 1922. Původně jezdila v jihozápadních Čechách, nyní slouží při nostalgických akcích, zejména na Letohradsku a Českotřebovsku. Jezdit bude 1. 7., 8. 7., 22. 7., 5. 8., 16. 9. a 30. 9.

Ušatá nebo Bulík Lokomotivu číslo 464.008 vyrobila v roce 1935 firma ČKD Praha. Sloužila ve výtopnách v Praze, Trutnově, Havlíčkově Brodě a Nymburce. Z pravidelného provozu byla vyřazena v roce 1979. Pro historický provoz ji zachránili nadšenci z královehradeckého depa. Na první jízdě 17. 6. ji má nahradit lokomotiva Rosnička, jezdit bude 19. 8. a 2. 9.

Krokodýl Motorový vůz řady 850 byl vyrobený v roce 1962. Ještě před nedávnem motoráky tohoto typu vozily v pravidelném provozu cestující na Šumpersku a Olomoucku.