Přitom jen chtěla mince do automatu pro potvrzení o zaplacení třicetikorunového poplatku.

„Se stovkou jsme nikde neuspěly. Nerozměnili nám ji. Dokonce někde ve stánku měli ceduli, že drobné nemění. Bylo to hodně nepříjemné. Nemocnice by to měla nějak ošetřit, ať pacienti nemusí běhat po areálu a starat se, kde peníze rozmění,“ popisovala dopolední pobíhání po areálu nemocnice maminka.

Automaty v areálu nemocnice přijímají pouze dvaceti, deseti a pětikorunové mince. Zpátky z větší sumy nevracejí. Když pacient peníze vhodí, získá potvrzení o zaplacení regulačního poplatku, který musí před vyšetřením předložit sestře v ambulanci.

„Chceme pacientům vyjít vstříc, a proto pořídíme měnič drobných. Ten v první fázi umístíme na dětskou kliniku, a to do čtrnácti dnů,“ reagoval mluvčí nemocnice Egon Havrlant.

Připomněl, že lidé mají možnost rozměnit peníze na drobné do automatu i v klientském centru v chirurgickém komplexu. „Pokud se měnič osvědčí, dáme jej i na další místa. Vnímáme, že lidé, pokud si nenachystají drobné, ještě než přijdou k nám, mohou mít s jejich rozměněním problémy,“ dodal.

V nemocnici jsou celkem čtyři automaty. Na to, kde je lidé najdou, upozorňuje nemocnice v letáčcích na klinikách, na internetových stránkách a zhruba týden i cedulemi na sloupech v areálu.

To pacientům bez internetu, kteří na klinice v posledních měsících nebyli a leták neviděli, komplikovalo placení zákonem nařízeného poplatku.

„Firmy, které cedule vyráběly, byly před koncem roku zahlceny a k 1. lednu je nestihly dodat. Od minulého týdne jsou všechna místa i v terénu označena,“ reagoval Havrlant.