„Aktuálně se dokončuje projektová dokumentace pro stavební povolení. Po jejím odsouhlasení začneme připravovat podklady pro výkupy pozemků, bude se jednat o záborové elaboráty a geometrické plány,“ uvedl šéf olomouckého Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka. Dodal, že ve spolupráci s dotčenými obcemi bude investor stavby s předstihem jednat. „Celý postup jim vysvětlíme,“ zmínil Martin Smolka. Samotné vykupování pozemků bude na programu pravděpodobně na přelomu roku. Ne všichni starostové vesnic, na jejichž katastru dálnice povede, jsou optimističtí.

„Bohužel Ředitelství silnic a dálnic s lidmi špatně komunikuje, když se veřejně projednávala trasa obchvatu, nikdo nebyl vlastníkům parcel zodpovědět dotazy. Příprava projektu už trvá velmi dlouho, po dlouhých letech se vlastně došlo jen k územnímu rozhodnutí,“ konstatoval starosta Dolních Studének Radim Sršeň.

Podle něj nelze ani vyloučit, že některý z vlastníků prodej odmítne. O parcely pod plánovanou silnicí měli v minulosti zájem spekulanti, většinou ale neuspěli.

Ilustrační foto
V Jeseníkách se vážně zranil koloběžkář

Kauza farmářky Havránkové, která ale výstavbu dálnice D11 u Hradce Králové blokovala dvacet let, protože se nemínila vzdát své půdy, by se opakovat neměla. Podle současné legislativy nyní majitelé pozemků mohou dostat maximálně osminásobek odhadní ceny, pokud nesouhlasí, stát z důvodu veřejného zájmu jejich parcely vyvlastní.

Novostavba obchvatu obce Bludov a Dolních Studének o délce 5,6 kilometrů bude pátou a zároveň poslední novou rychlostní komunikací ve směru od Mohelnice do Šumperku. Silnice se napojí na obchvat Postřelmova, ústit bude na rondelu u hřbitova na kraji Šumperku.

Cena díla se předpokládá na 3,3 miliardy korun bez DPH. Samotné práce by měly začít v roce 2019, ještě nedávno se předpokládalo, že to bude o rok dříve.

Věra Lukešová s vrátným šumperské Hedvy v 70. letech minulého století
V Hedvě našla práci i budoucí švagrovou. Milovanou fabriku teď bourají

Především pro obyvatele Bludova se bude jednat o velkou úlevu. Hlavním tahem kolem zámku totiž denně projede kolem patnácti tisíc aut. V době dopravních špiček je obtížné pro řidiče odbočit, tvoří se kolony a pro chodce je takřka nemožné silnici přejít. Obchvat také svede přehuštěnou dopravu z problematického tahu přes Bludovský kopec, kde se stala řada tragických nehod.