Rondel vznikl místo dvou bezprostředně navazujících křižovatek typu T.

„Kromě samotné kruhové křižovatky byly také rekonstruovány části navazujících vozovek. Nový kruháč přispěl ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy na jinak velmi vytížené silnici,“ uvedl Michal Zácha, náměstek Olomouckého kraje pro oblast dopravy.

Stavebních prací využila také mohelnická radnice, která v návaznosti na kruhový objezd vybudovala například napojení na cyklostezku, pro pěší vystavěla přechodové ostrůvky. Z vlastních zdrojů financovala také projektovou dokumentaci.

Správa silnic Olomouckého kraje do stavby investovala jednadvacet milionů korun, město Mohelnice pak zhruba sedm miliónů korun.

Na obchvatu města by měl vzniknout kruhový objezd i dna další problematické křižovatce u bývalé obchodní akademie. Na jeho vybudování ale zřejmě dojde až se stavbou dálnice D 35 na Hradec Králové.