V žebříčku spokojenosti pacientů skončila jesenická nemocnice na třetím místě za Masarykovým onkologickým ústavem v Brně a soukromou Swiss Med Clinic působící v Plané u Mariánských lázní.

„Těší nás, že hodnocení takto dopadlo. Snažíme se vůči pacientům chovat tak, aby byli spokojeni,“ reagoval na úspěch Jesenické nemocnice její ředitel Jan Jedlička. Poznamenal, že zařízení má vypracovaný systém řízení kvality.

Svůj podíl na úspěchu Jesenické nemocnice může mít i skutečnost, že patří k těm menším, a lze v ní lépe navodit „rodinnou atmosféru“. „Nejsme ale zase tak malou nemocnicí. V zahraničí jsou nemocnice o dvou stech lůžkách běžné,“ upozornil Jedlička.

V celostátní anketě hlasovalo přes třicet tisíc lidí. Odpovídali například na otázky, jak hodnotí komunikaci s lékaři, vstřícnost personálu, hotelové služby v nemocnici nebo chuť stravy. V Olomouckém kraji se více než osmdesátiprocentní spokojenosti pacientů mohou chlubit také nemocnice v Hranicích, Prostějově, Šternberku a Vojenská nemocnice v Olomouci.

V projektu Nemocnice ČR 2011 hodnotil HealtCare Institute kromě spokojenosti pacientů také spokojenost zaměstnanců nemocnic a jejich finanční zdraví.