Práce na opravě staré budovy by měly začít v květnu a potrvají do října, pro občany ale v té době fungování úřadu zásadně omezeno nebude.

„Bude to organizačně poměrně složité a náročné především pro úředníky. Máme představu, že řemeslníci budou postupovat od shora a vždy bude uzavřeno půl patra. Z prostor, kde se bude pracovat, se naši zaměstnanci přesunou do zasedací místnosti v přístavbě, takže občané budou svou agendu vyřizovat dočasně tam. Nebudou muset chodit do jiné budovy," vysvětlil tajemník šumperské radnice Petr Holub. Často navštěvovaná pracoviště jako jsou cestovní doklady či řidičské a občanské průkazy navíc sídlí v nové přistavěné části v Rooseveltově ulici a této části se renovace netýká.

Rekonstrukce staré úřadovny zahrnuje především výměnu oken a také vnitřních prostor. V budově jsou totiž staré rozvody vody, elektřiny i odpadů. Měnit se budou také podlahy a stěny získají nové nátěry.

„V současné době se dokončuje projekt, pak vypíšeme soutěž na dva dodavatele. Jedna vítězná firma provede výměnu oken, druhá vnitřní stavební práce," dodal Petr Holub.

Radnice rovněž uvažuje, že nechá omladit nevzhlednou fasádu, to ale zřejmě přijde na řadu až příští rok.