Dotazovací akce probíhají pravidelně každý měsíc. Vedení města jejich prostřednictvím zjišťuje názory svých obyvatel například na výherní automaty, parkování a podobně. V červenci padla otázky, zda jsou spokojeni s rekonstrukcí Masarykova náměstí, jehož proměna byla dokončena na konci dubna.

Ve svých odpovědích lidé nešetřili kritikou. Nelíbilo se jim především nové dopravní řešení. Pětašedesáti procent z těch, kteří se zapojili do ankety na stránkách města, nesouhlasí s tím, aby bylo centrum průjezdné pro auta.

Dříve bylo náměstí pěší zónou, motoristé zde mohli parkovat pouze v omezeném množství před radnicí. Představitelé Jeseníku se ale rozhodli centrum oživit, a tak jej otevřeli dopravě. Auta mohou jezdit i parkovat po celém obvodu náměstí.

Lidem se tato novinka moc nelíbí. Ve středu plochy kolem radnice jsou rozmístěné lavičky, na kterých odpočívají rodiče s dětmi. Metr kolem nich uhánějí auta, tuto klidovou zónu totiž nic neohraničuje.

Vadí vám doprava na náměstí v Jeseníku, nebo nevadí? HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO

„Průjezdnost přinesla oživení, ale jako rodič říkám, že je to nebezpečné řešení. Zvláště, když je na náměstí krásná kašna, která děti láká k prohlídce. Bál bych se pustit děti z dozoru, aby mi neodběhly až na cestu a tam je nepřejelo auto,“ uvedl táta dvou malých dcer a zastupitel Jeseníku Michal Blaško.

Podobný názor má pětašedesát procent respondentů, kteří se zapojili do ankety. Lidé nechtějí, aby auta vůbec na náměstí jezdila. „Překvapilo nás to. Budeme hledat kompromisní řešení,“ uvedl místostarosta Jeseníku Jiří Staňa, který původně auta na náměstí velmi podporoval.

Město už oslovilo odborníky s žádostí na vypracování studie dopravního řešení Masarykova náměstí a jeho blízkého okolí.

„Chceme řešit území komplexně,“ uvedl místostarosta Jeseníku Vladimír Cupal.

Výsledky prvních šetření podle Cupala ukazují, že je třeba zrekonstruovat zbytek Školní ulice, kterou vozy vyjíždějí z náměstí.

„Z navazující Komenského ulice, která vede kolem gymnázia, by mohla vzniknout pěší zóna. Z náměstí by se mělo odjíždět od hotelu Slovan po Tovární ulici,“ přiblížil některé z plánů radnice Cupal.