Patrik Tomáš Pavlíček byl ředitelem komunální společnosti Podniky města Šumperka. Na konci ledna oznámil svůj záměr odtud odejít z rodinných důvodů. Do roku 2015 působil jako vedoucí oddělení právního a personálního Městského úřadu Jeseník.

„Byl vybrán představenstvem jako člověk, který se v dané problematice pohybuje, disponuje právním vzděláním, které na této pozici je výhodou, a veškeré své profesní zkušenosti s řízením komunálních služeb v Šumperku může zúročit ve vedení Technických služeb Jeseník,“ objasnilo jeho výběr v tiskové zprávě představenstvo Technických služeb Jeseník.

Na obsazení pozice šéfa technických služeb se nekonalo výběrové řízení.

„Jmenování ředitele společnosti je v pravomoci představenstva. Pan Pavlíček má důvěru představenstva i dozorčí rady společnosti a profesní způsobilost, která ho předurčuje k profesionálnímu vedení společnosti,“ stojí v tiskové zprávě.

Kontroverzní kroky bývalého šéfa

Představenstvo městské firmy, které v současném složení funguje po městských komunálních volbách, odůvodnilo odvolání dosavadního ředitele Ryčla některými kontroverzními kroky.

Řadí mezi ně výstavbu wellness centra v budově městského koupaliště nebo pořízení informačního systému, jehož cena se z osmi set tisíc korun vyšplhala na dvojnásobek.

„Naopak některé potřebné kroky nebyly učiněny ani po opakované výzvě zainteresovaných subjektů. Především se jedná o posun v optimalizaci odpadového hospodářství a řešení aktuálních témat pro Jesenicko důležitých, jako je budoucí provozování kompostárny,“ uvedlo představenstvo.

Ryčl vysvětluje

Jaroslav Ryčl sdělil, že mu představenstvo odvolání odůvodnilo zhoršenou komunikací a horšími ekonomickými výsledky firmy než v minulosti.

„Nebylo to nic specifického. Byly nachystané podklady k rozvázání pracovního poměru. Viděl jsem, že z jejich strany není zájem, dohodli jsme se velmi rychle,“ popsal Jaroslav Ryčl s tím, že jej odvolání překvapilo.

Projekt wellness byl podle jeho slov rozběhnut a z podstatné části pracován před jeho příchodem.

„Rozhodovací pravomoci k tomu mělo představenstvo, to projekt schválilo, byli informováni radní města, zastupitelstvo, občané, všichni se k tomu mohli vyjádřit. Investice byla tak dobře komunikována, že nyní je těžké říkat, že o tom nikdo nevěděl nebo to byly špatné kroky,“ řekl Jaroslav Ryčl.

V případě informačního systému problémy připustil.

„V základu stál osm set tisíc. Jeho implementace se protáhla tím, že jsme hlavně na odpadovém hospodářství narazili na neochotu lidí učit se nové věci, takže jsme některé kroky museli řešit zdlouhavěji. Zavádění nového informačního systému ale nikdy není otázka osmi měsíců, ale vždycky si sedá. Není to tak, že by to bylo celé špatně,“ dodal Jaroslav Ryčl, kterému pracovní smlouva skončila k závěru března.

Technické služby Jeseník patří s téměř 130 zaměstnanci k největším firmám ve městě. V roce 2017 dosáhly po zdanění zisku 4,4 miliony korun.