„Jsem rád, že motorová jednotka Desná bude provozována v regionu, kde sídlí i Pars nova. Bude tak prezentována práce našich zaměstnanců přímo v oblasti, ve které mnozí z nich žijí a řada odsud dojíždí do zaměstnání,“ řekl ředitel šumperského podniku Pars nova Tomáš Ignačák. Nová moderní souprava přináší díky nízkopodlažní části řídícího vozu také snadnější cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky, dostatek prostoru je také pro přepravu lyží nebo jízdních kol. Svazek obcí údolí Desné, který je majitelem trati, k investici přistoupil z důvodu nevyhovujícího technického stavu a zastaralosti původních vozů.

Finanční náklady na novou soupravu přesáhly 20 milionů korun. „Svazku obcí údolí Desné se letos podařilo získat dotaci z ministerstva dopravy, dalších deset milionů pokryje úvěr a tři miliony korun jsou z našich vlastních zdrojů. Se splácením úvěru svazek potíže mít nebude, protože má dostatečné příjmy z pronájmu trati,“ řekl předseda Svazku obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Jak dodal, svazek má pro následující roky již připraveny další projekty týkající se tratě, například její prodloužení v Koutech nad Desnou o další dvě zastávky.

Svazek obcí údolí Desné byl založen v roce 1997 za účelem obnovení povodní zničené železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou - Sobotín. Sdružuje osm obcí, kterými frekventovaná trať v podhůří Jeseníků prochází. Od roku 2002 se zmíněný svazek obcí stal vlastníkem trati, provozovatelem je společnost Connex. Železnice Desná ročně přepraví kolem 600 tisíc osob.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ŠUMPERSKA A JESENICKA

Moje Šumpersko a JesenickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika