„Každý subjekt bude mít vlastní pultík s propagačními materiály,“ objasnila Alena Křetínská, vedoucí oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu v Olomouci s tím, že vlastní balení podkladů na veletrhy moc času nezabere. „Vezmou se dvě bedny od banánů plné propagačních letáků,“ podotkla s úsměvem.

Podle Petra Kratochvíla, ředitele odboru regionálního z příspěvkové organizace Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism z Prahy, není například Prostějovsko oblastí s nijak výraznou nabídkou.

„Domnívám se, že turisté by sem jezdili za konkrétními atrakcemi, ale ty zatím chybí,“ konstatoval Kratochvíl.

Podle něj výletníky dokáže přitáhnout kupříkladu lanové centrum či recese, jako je třeba Hliníkův Humpolec či Valašské království.

„Tak a fčíl našpicujte ušiska,“ začíná upoutávka Valachů na Go a Regiontour zveřejněná na jejich webu již před Vánocemi.

V oblasti cestovního ruchu by se podle Kratochvílových slov neměl prezentovat pouze okres, ale spíše celý kraj.

„Lákadly jsou „unescová“ Olomouc, půvabný hrad Bouzov a rarita, jakou je plumlovský zámek,“ zmínil se Kratochvíl.

Jak dodal, oficiální název Střední Morava, pod nímž se oblast představuje, je poněkud nešťastný. „Pod pojmem Haná si každý vybaví charakteristický region, komu však něco řekne označení Střední Morava?“ ptá se Kratochvíl.

K problematice návštěvnosti Olomouckého kraje šéf odboru regionálního CzechTourism poznamenal, že zájem zahraničních turistů oproti minulému roku opadl. Podnikatelé by se podle něj měli ve větší míře soustředit na domácí turisty.

„Čeští turisté totiž za poslední dva roky utrácejí víc peněz na domácích než na zahraničních dovolených,“ vysvětlil Petr Kratochvíl.