„Ten přejezd mě vážně štve. Je tam doporučená rychlost třicet, ale i to je docela dost. Přejet se dá jenom krokem. Nevím, kdo takový paskvil vymyslel," stěžuje si Miroslav Pavlík, který tudy projíždí každý den do práce.

Podobný názor mají i mnozí další řidiči.

„Myslel jsem si, že je to kvůli tomu, aby tady řidiči zpomalili, protože padesátku přes přejezd dodržoval málokdo. Ale asi to tak není, protože to by byl retardér i z druhé strany od Postřelmova," dodal další motorista Petr Malina.

Ještě větší hrb vznikl u přejezdu mezi Bludovem a Sudkovem u bludovského nádraží. Tady značka dokonce třicetikilometrovou rychlost přímo přikazuje.

Nekvalitní práce

Vysoké prahy u přejezdů nejsou z bezpečnostních důvodů jako zpomalovací prahy. Jde o výsledek nekvalitní práce firmy, která na podzim pracovala na rekonstrukci železniční trati z Bludova do Hanušovic.

„O problému s vysokými prahy u přejezdu u Habermannova mlýna víme. Oprava železniční trati, při níž prošly rekonstrukcí i přejezdy, byla investicí Správy železniční dopravní cesty. Budeme požadovat po firmě, která tuto investici prováděla, aby přejezdy opravila," sdělil Martin Smolka, šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic, která spravuje silnici první třídy mezi Zábřehem a Šumperkem.

Motoristé se ale nápravy dočkají nejdříve na jaře. V zimě se totiž tyto práce provádět nedají.

„Po firmě budeme chtít, aby přejezd uvedla do náležitého stavu ihned, jakmile to klimatické podmínky dovolí," dodal Martin Smolka.

Modernizace železniční trati mezi Bludovem a Hanušovicemi je největší investicí do kolejí v tomto úseku za několik posledních desetiletí. Začala loni, kdy dělníci položili nové koleje a opravili trať mezi Bludovem a vlečkou Olšanských papíren. Na jaře budou práce pokračovat na zbývajícím úseku do Hanušovic.