VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiče štvou hrby u přejezdů. Firma je bude muset odstranit

Bludov – Železniční přejezd mezi Bludovem a Postřelmovem u Habermannova mlýna patřil k těm nejlepším v okrese. Přejíždět ho povolenou padesátikilome­trovou rychlostí nebyl žádný problém. Od podzimu loňského roku tady ale dostávají tlumiče aut pořádně zabrat. Může za to vysoký asfaltový hrb.

16.1.2016
SDÍLEJ:

Kvůli vysokým prahům na přejezdech u Habermannova mlýna a bludovského nádraží trpí tlumiče aut. Řidiči tudy musejí zpomalit na třicet.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

„Ten přejezd mě vážně štve. Je tam doporučená rychlost třicet, ale i to je docela dost. Přejet se dá jenom krokem. Nevím, kdo takový paskvil vymyslel," stěžuje si Miroslav Pavlík, který tudy projíždí každý den do práce.

Podobný názor mají i mnozí další řidiči.

„Myslel jsem si, že je to kvůli tomu, aby tady řidiči zpomalili, protože padesátku přes přejezd dodržoval málokdo. Ale asi to tak není, protože to by byl retardér i z druhé strany od Postřelmova," dodal další motorista Petr Malina.

Ještě větší hrb vznikl u přejezdu mezi Bludovem a Sudkovem u bludovského nádraží. Tady značka dokonce třicetikilometrovou rychlost přímo přikazuje.

Nekvalitní práce

Vysoké prahy u přejezdů nejsou z bezpečnostních důvodů jako zpomalovací prahy. Jde o výsledek nekvalitní práce firmy, která na podzim pracovala na rekonstrukci železniční trati z Bludova do Hanušovic.

„O problému s vysokými prahy u přejezdu u Habermannova mlýna víme. Oprava železniční trati, při níž prošly rekonstrukcí i přejezdy, byla investicí Správy železniční dopravní cesty. Budeme požadovat po firmě, která tuto investici prováděla, aby přejezdy opravila," sdělil Martin Smolka, šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic, která spravuje silnici první třídy mezi Zábřehem a Šumperkem.

Motoristé se ale nápravy dočkají nejdříve na jaře. V zimě se totiž tyto práce provádět nedají.

„Po firmě budeme chtít, aby přejezd uvedla do náležitého stavu ihned, jakmile to klimatické podmínky dovolí," dodal Martin Smolka.

Modernizace železniční trati mezi Bludovem a Hanušovicemi je největší investicí do kolejí v tomto úseku za několik posledních desetiletí. Začala loni, kdy dělníci položili nové koleje a opravili trať mezi Bludovem a vlečkou Olšanských papíren. Na jaře budou práce pokračovat na zbývajícím úseku do Hanušovic.

Autor: Michal Krestýn

16.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šumperští Draci proti Novému Jičínu. Ilustrační foto

Draci i podruhé na svém ledě deklasovali Nový Jičín s nulou

Závod Hard v Jeseníku.

Zaměstnanci Hardu se odstupného od firmy nedočkají

Zloděj se servírkou z hotelu odtáhli šedesátikilový trezor

Jen pár dnů stačilo jesenickým kriminalistům k objasnění vloupání do hotelu, během kterého pachatelé odnesli celý trezor s penězi.

Priessnitz zahrají na Rejvízu. Možná úplně naposledy

Kultovní kapela Priessnitz zahraje příznivcům na svém rodném Jesenicku.

Na tratích Šumperska bude dunět Velký Hektor

Mohla skončit ve šrotu nebo rozebraná na náhradní díly. Díky železničářům ze šumperského depa se však lokomotiva zvaná Velký Hektor vrátila do Šumperku. Historický kousek by v budoucnu měl vozit cestující při historických akcích.

Hlasujte pro NEJKRÁSNĚJŠÍ VÁNOČNÍ STROM v kraji

ANKETA / Jaký vánoční strom je letos v Olomouckém kraji ten nejkrásnější? O tom rozhodujete právě vy. Svého favorita můžete podpořit hlasem v anketě pod tímto textem.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT