Studenti, kteří předtím uspěli ve stejné soutěži na svých školách, si tak vyzkoušeli to, co jednou budou naostro podstupovat při hledání svého zaměstnání.

Mladíci a slečny se ucházeli o post asistenta a pracovníka marketinku zábřežské firmy HDO. „Museli vyhledat informace o firmě. Zároveň si také připravit prezentaci své osoby. Vše hodnotí komise, která posuzuje nejen znalosti, ale také vystupování a projev,“ řekla pořadatelka soutěže Bronislava Kuchtíková.

Na studentech byla tréma patrná. Komisi totiž museli o svých schopnostech přesvědčit nejen v češtině, ale také v němčině nebo angličtině. „Měla jsem velkou trému, ale nakonec anglická část pohovoru byla velmi jednoduchá,“ řekla Jaroslava Mannová ze Střední odborné školy v Šumperku.

Studenti se shodli, že soutěž znamená především dobrou zkušenost. „Alespoň víme, jak to bude vypadat, když skutečně půjde o práci,“ dodal student obchodní akademie Michal Maršálek. Organizátoři soutěže se snaží konkurz co nejvíce přiblížit realitě, proto spolupracují s firmami, které pak do poroty pošlou své personalisty.

Fiktivního konkurzu se zúčastnili také studenti ze středních průmyslových škol ze Šumperka a Uničova a střední odborné školy. Jako nejlepšího kandidáta na post marketinkového pracovníka komise vybrala Petra Tlkance z šumperské průmyslovky, nejúspěšnější asistentkou je Lenka Holoušová ze střední odborné školy.