Ačkoli je Hlavní třída v Šumperku desítky let pěší zónou, pro chodce nebývá během dopoledních hodin v letních měsících úplně jednoduché ji projít. Uprostřed městského bulváru stojí restaurační zahrádky, zbývající prostor zužují reklamní poutače, lavičky či odpadkové koše. Navíc sem zajíždí vozidla zásobování.

Reklamní cedule rozčilovaly například například mladou ženu Kristýnu.

„Když jsem tudy chodila s kočárkem, z jedné strany stálo auto, z druhé poutač nebo zahrádka. Potřebovala jsem jen plynule projít a toto mě zdržovalo. Zvlášť, když jsem tudy chodila denně,“ řekla maminka dvou malých dětí.

Desítky konstrukcí

Na Hlavní třídě v úseku mezi obchodním domem a Točákem se nachází pět velkých kovových konstrukcí a šestatřicet menších reklamních poutačů a tabulí různých tvarů a podob. Dalších sedmnáct jich stojí na samotném Točáku.

Od poloviny letošního roku by se situace měla zlepšit. Radní města schválili redukci velkých stojanů, na kterých propaguje své akce divadlo a kulturní dům.

„Předpokládáme, že městský architekt navrhne nějaké trvalé náhradní řešení, které bude splňovat estetické předpoklady. Něco podobného jako městské desky, které jsou napojeny na elektřinu a dají se číst i pod umělým osvětlením. Obří áčka sice praští do očí, ale nemají estetickou úroveň,“ řekl tajemník Městského úřadu Šumperk Petr Holub.

Menší reklamní poutače by měly od stejného termínu mít určité standardy: šířku 1,1 metru, výšku maximálně 1,2 metru. Vyrobené mají být z tmavé dřevěné nebo kovové konstrukce.

„Všechny by měly být unifikované, jak u obchodníků, tak kulturních zařízení,“ dodal Petr Holub.