Nejpopulárnějším sportem na Šumpersku je stále bezesporu hokej. Draci lákají týden co týden do ochozů tisícovku diváků, přestože v letošní sezoně jdou od porážky k porážce.

To šumperští futsalisté, kteří hrají naši nejvyšší soutěž, slovo prohra neznají. Vedou tabulku, vždyť už čtvrt roku neprohráli.

Také futsal začíná lákat diváky, poslední duel s pražskou Viktorkou sledovalo pět stovek fanoušků - více se jich do haly, kde futsalisti hrají, ani nevejde.
Úspěch jednoho, ale i neúspěchy druhého, překvapivě příliš neovlivňují rozhodování sponzorů, kam vložit své peníze.

Na tom se shodují jak šéf šumperského futsalu Jaroslav Horák, tak prezident šumperského hokeje Vladimír Velčovský.

„Práce se sponzory je věc dlouhodobá, navíc máme už podepsané smlouvy na celou sezonu, takže poslední velké úspěchy našeho A týmu ani nemohou mít nějaký vliv na přísun peněz,“ říká Jaroslav Horák, manažer klubu 1. FC Delta Real Šumperk.

„Ale samozřejmě cítíme zájem firem o futsal. Zatím nás podporovaly firmy, které jsou nějak s futsalem spřízněny, třeba že majitel firmy chodí hrát futsal. Ale na posledních domácích utkáních jsem viděl, že se na nás přišli podívat lidé z firem, které jsme oslovili s prosbou o podporu. Přišli se na nás podívat a už to je úspěch,“ vysvětluje Horák.

Ten podotkl, že futsal byl donedávna sport méně známý, takže úspěchy Delty Real působí zatím spíše jako futsalová osvěta.

„Ale určitě je lepší, když žádáte firmu o podporu z pozice úspěšného klubu, než naopak,“ podotýká Horák.

Pro partnery šumperského futsalu se stala velikým lákadlem Česká televize, která pravidelně vysílá přenosy z 1. futsalové ligy a partneři klubů se tak mohou prezentovat prostřednictvím televizní obrazovky.

“Na tohle se nás firmy hodně ptají, láká je to. Navíc, my můžeme své partnery prezentovat i v přenosech, ve kterých sami nehrajeme,“ říká Horák.

Zatímco futsalisté kosí jednoho soupeře za druhým, šumperští hokejisté ve druhé nejvyšší soutěži, slušně řečeno, tápou.

Jsou zatím beznadějně poslední a záchrana se zdá být málo reálnou.

„Cítím jemný tlak od sponzorů, které samozřejmě zajímá, jak hrajeme,“ říká prezident Draků Vladimír Velčovský a dodává: „Obchodní partneři seměptají na ty samé věci jako fanoušci. Proč nevyhodím trenéra, proč hraje ten nebo onen hráč, prostě je dění v klubu zajímá.“

Vladimír Velčovský (s mikrofonem) a sponzoři hokeje na snímku z počátku loňské sezony.

Velčovský se neobává, že by dosavadní mizerné výsledky Draků způsobily aktuální odliv finančních prostředků.

„Celá sezona je nasmlouvaná, ale samozřejmě pokud bychom sestoupili, určitě by přišel pokles zájmu sponzorů. Podobně, jako zájem narostl, když jsme postoupili,“ vysvětluje Velčovský.

Ovšem ani po eventuálním sestupu do 2. ligy se prezident Draků nebojí velkého odlivu hokejových mecenášů.

„Že někdo dá peníze do hokeje, to není jen o tom, že vyhráváte na ledě. Je to hodně o osobních vztazích a také o obchodních vztazích. Například generální partner Draků společnost Miros dává peníze do šumperského hokeje, ale zároveň má v Šumperku práci pro své zaměstnance. Je to provázaný vztah, kde opravdu výsledky zase tak nerozhodují,“ konstatuje Velčovský.

Ovšem jedním dechem dodává: „Musím uznat, že sponzoři šumperského hokeje, podobně jako fanoušci, jsou letos velmi trpěliví, vzhledem k tomu, co hráči na ledě předvádí.“