„Trať se prodává z důvodu dlouhodobé absence objednávky dopravy. Je tedy reálný předpoklad, že o provozování dopravního spojení nemá kraj zájem," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Případný kupec by za 3,6 milionu korun získal celkem pět kilometrů kolejí, třináct propustků, deset přejezdů, tři výhybky nebo zastávku ve Velké Kraši. Na žádnou ze dvou prohlídek se však nikdo nedostavil.

„O nabídku dosud nikdo neprojevil zájem," potvrdil Marek Illiaš.

Zajímavý nápad

O odkupu dráhy nyní neuvažuje ani město Vidnava.

„Pokud bychom ji koupili a chtěli tam něco vybudovat, nezískali bychom na to dotaci. Museli bychom to platit ze svého," objasnil starosta Vidnavy Rostislav Kačora.

Vedení města však od trati nedává ruce pryč. Prověřuje možnost využít ji pro provoz šlapacích drezín. Celá věc je nicméně na samém začátku.

„Takové využití by se nám líbilo. Byla by to sezonní záležitost, hlavně pro turisty," řekl místostarosta Vidnavy Kamil Haderka.

Co třeba šlapací drezíny?

Podle specialisty na veřejnou železniční dopravu Tomáše Tužína je trať k tomuto účelu vhodná. Chybí na ní běžný provoz a má i příhodné technické parametry. Leží na rovině, takže by nehrozilo samovolné rozjetí vozidel.

„Poslední podmínka souvisí s bezpečností, a to jsou přejezdy. Přejezdy polních cest nevadí a ten před Hukovicemi by bylo možné zabezpečit," míní Tomáš Tužín.

Na šlapacích drezínách se mohou lidé svézt na tříkilometrovém úseku dráhy v jihomoravských Ratíškovicích. Od roku 2004 tuto možnost využilo přes pětadvacet tisíc zájemců. Zapůjčení stroje, který uveze až šest osob, stojí na hodinu dvě stovky. Na Vidnavsku by tak šlo o další atrakci vedle populárních Rychlebských stezek.

„V Ratíškovicích mají na drezínkách připevněné úchyty. Když někdo přijede na kole, může ho na drezínku zavěsit, dojet někam dál, kde kolo sundá a pokračuje na něm v jízdě," popsal Tomáš Tužín.

Naposledy v roce 2010

Poslední osobní vlak do Vidnavy dorazil v prosinci 2010. O rok později vyhlásil v této stanici dopravce ČD Cargo zákaz nakládky. V současnosti se na konečnou žádné drážní vozidlo nepodívá. Kvůli špatnému technickému stavu platí od loňského listopadu na celé trati výluka.

„Nyní vidíme, jak moc nám zrušení dráhy ublížilo. Vlakem se do Vidnavy dostat nedá, když chcete přijet s kolem nebo čímkoli větším, autobusem to nejde," poznamenal Kamil Haderka.