Až do změny jízdních řádů ve stanici Zábřeh na Moravě zastavovalo osmnáct spojů soukromého dopravce. Nyní to jsou jen dva: ranní vlak InterCity 1000 z Třince do Prahy s odjezdem ze Zábřeha v 6.25 hodin, který jezdí navíc jen v pracovních dnech, a večerní spoj InterCity 1017 v opačném směru. Ten odjíždí z hlavního města v 19.12 hodin, do Zábřeha přijíždí ve 21.10 hodin a pokračuje dále směrem na Olomouc, Ostravu, Havířov a Třinec.

„Jednal jsem už se zástupcem společnosti RegioJet Alešem Ondrůjem a dohodli jsme se, že v novém jízdním řádu by mohly opět některé jejich spoje v Zábřehu zastavovat. Bude ale záležet na tom, jak dopadne vyhodnocení výsledků současného stavu," řekl starosta John.

Na tom, že v Zábřehu by mělo zastavovat více žlutých vlaků, se shodli i další zastupitelé, které starosta požádal o stanovisko. „Jsem pro to, abychom bojovali za více vlaků RegioJet. České dráhy nejsou schopny zajistit slušnou přepravu osob. Jejich vlaky jsou špinavé a České dráhy neudělaly nic pro zlepšení. Rychlíky navíc jezdí často plně obsazené," upozornil Jaroslav Benk (nez.).

Podobný dopis jako starosta Zábřeha poslal RegioJetu před několika týdny i starosta Šumperka Zdeněk Brož (NV). „Občané v loňském roce ocenili možnost cestovat vlakovými spoji RegioJet, stanice Zábřeh na Moravě je nástupní stanicí pro občany z rozsáhlého regionu měst Šumperk, Jeseník, Zábřeh, Mohelnice a mnoha dalších obcí. Dovolujeme si vás požádat o zvážení možnosti opětovného zastavování dalších spojů v této stanici," uvedl v dopise starosta Brož.

Lidé si cestování moderními žlutými vlaky soukromého dopravce v drtivé většině pochvalovali. „Vagony jsou daleko pohodlnější než u Českých drah a jsou vždy čisté. Vyhovovalo mi i to, že součástí jízdenky je místenka, takže nehrozí, že by člověk prostál celou cestu do Prahy v uličce. Na rozdíl od jídelních vozů Českých drah si navíc můžu v RegioJetu dát něco k jídlu nebo k pití za rozumnou cenu," řekl cestující Martin Fiala ze Zábřeha, který v loňském roce často využíval nabídky soukromých spojů.

Zda se podaří obnovit častější zastavování RegioJetu v Zábřehu, je otázkou. Sama společnost to ale nevylučuje. „Máme vždy zájem o zachování vazeb na zákazníky. Jsme si vědomi, že stanice Zábřeh je pro nás atraktivní. Sestavování nového jízdního řádu je ale vždy kompromisem mezi obchodní politikou jednotlivých dopravců, kapacitou dopravní cesty, provozními hledisky a řadou dalších faktorů. Není vyloučeno, že v budoucnu stanici Zábřeh opět do jízdních řádů zahrneme," uvedl před časem mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Dodal, že společnost se snaží o dodržení minimálních dojezdových časů mezi Prahou a Ostravou. Na této trase jí konkurují Pendolina a expresy Českých drah a nově i černozlaté spoje společnosti Leo Express. Hlavní trať je navíc i kvůli příchodu nových dopravců vytíženější než v dřívějších letech a jízdní doby spojů negativně ovlivní také stavební práce na modernizaci koridoru před Prahou.

RegioJet vypravil první soukromé expresy v historii české železnice na trať mezi Prahou a Ostravou poprvé na konci září roku 2011. Nejprve šlo o tři páry spojů, postupem času společnost nabídku rozšiřovala až na dnešních devět párů spojů.