Na staveništi v těchto dnech panuje čilý ruch. Dělníci zabrali i prostor Olomoucké ulice, takže lidé z náměstí chodí úzkou pěšinkou mezi ohradou a zdmi domů.

„Je to nepříjemné, stavba trvá dlouho. Tohle ale do září nemůžou stihnout,“ říká při pohledu na staveniště Petr Novotný.

Současný stav mu způsobuje komplikace.

„Na autobus musím chodit až k Penny, je to dál,“ říká.

Jednoduchou situaci nemá ani provozovatel blízkého obchodu s pečivem.

„Zákazníků nám hodně ubylo, je to poznat. Musíme to nějak přečkat,“ glosuje prodavačka.

Jaroslav Lieskovan - jeden ze čtyř padlých českých vojáků, které v roce 2014 zabil sebevražedný útočník v Afghánistánu
Místo úcty vytahovali špínu, vzpomíná matka padlého z Afghánistánu

Pracují o sto šest

„Je ale vidět, že opravdu dělají. Soboty, neděle, pořád,“ dodává.

To potvrdil i starosta Mohelnice Pavel Kuba.

„Firma původně požádala o výjimku z rušení nočního klidu s tím, že by dělala i v noci. Nakonec od toho upustila. Pracují od sedmi ráno do sedmi večer i o víkendech,“ řekl.

V současnosti mají stavbaři hotové podzemní parkoviště, betonují nástupiště, budují zázemí řidičů či připravují konstrukce na pokládku asfaltu a dlažby.

Tradiční kroj javornických žen.
I Jesenicko mělo své kroje. Jeden teď vystavují, v Německu se nosí

Proč se stavba protahuje?

Akci oproti původním předpokladům nejméně o čtvrt roku protáhlo opakované výběrové řízení na archeologický průzkum i dodavatele stavby. Další dva měsíce trvala kontrola dokumentace ze strany poskytovatele dotace.

Právě kvůli podmínkám dotace je pro město důležité akci co nejdříve dokončit. Příspěvek pokrývá devadesát procent nákladů z ceny díla. Ze soutěže na zhotovitele vzešla cena 48 milionů korun.

Podle starosty se práce protáhnou o týden či čtrnáct dní.

„Zdržel nás důkladný průzkum, který jsme umožnili udělat archeologům. Vliv mají také horka a situace s nedostatkem zaměstnanců. Firma řeší problém jako je všude jinde, že lidé v těchto podmínkách ztrácí výkonnost,“ objasnil.

Autobusové nádraží v Mohelnici bude nejmodernější v regionu. Pod nástupní plochou se bude nacházet podzemní parkoviště pro osobní auta a jízdní kola. Součástí terminálu bude zázemí pro dopravce a hygienické zařízení pro cestující.

Šumperský žabotlam míří do Prahy na loučení s těmito typy vlaků.
VIDEO: Žabotlamy se loučí. Ten šumperský proto vyrazil do Prahy