Provoz u autobusového nádraží omezí během září a října rekonstrukce sítí. Auta budou místem jezdit ve dvou pruzích, obousměrný provoz zůstane zachován. Jen na dva týdny stavbaři kvůli výstavbě vodovodní přípojky v prostoru parkoviště nechají průjezdný jen jeden jízdní pruh.
„Objížďka povede ulicemi Žerotínova, Dolnostudénská, Uničovská, Vikýřovická a u Jirsáka se auta napojí zpět na Jesenickou. Tato objížďka by se mohla v případě potřeby využít i v roce 2020,“ popsala místostarostka Šumperku Irena Jonová.
Přestupní terminál buduje sdružení firem, staveniště převzalo v květnu. Demoliční čety momentálně bourají bývalé železniční skladiště v prostoru nádražního dvora. Na tomto místě vznikne ještě letos 130 parkovacích míst pro osobní auta a devět pro autobusy.
Přestavba autobusového nádraží na druhé straně ulice Jesenické je naplánována na příští rok.
V prostoru silnice první třídy budou stavbaři pracovat letos i příští rok.
„Většina prací by se zde měla dělat v jarních měsících příštího roku. Jedná se to odbočovací pruhy, křižovatku řízenou semafory a podobně,“ upřesnil tajemník Městského úřadu Šumperk Petr Holub.
Výstavba přestupního terminálu v Šumperku vyjde i se souvisejícími náklady na více než 160 milionů korun. Kromě parkoviště a autobusového nádraží v rámci projektu vznikne informační systém nebo cyklověž.
„Snažíme se pracovat i na elektronabíječkách. Máme vytipovány dvě až tři firmy, bavíme se o možnostech, jak provést napojení nabíječek z hlediska kapacit sítě. To je největší achillova pata těchto zařízení,“ poznamenal místostarosta Jakub Jirgl.