Lepšího spojení se dočkají cestující mezi Brnem a Šumperkem. Od poloviny prosince pojede ze Šumperku do moravské metropole denně po dvanácté hodině rychlík. Z opačného směru bude nově rychlík přijíždět před druhou hodinou. Tyto spoje dosud jezdí pouze v pátek. Mezi oběma městy tak budou jezdit přímé vlaky každé dvě hodiny.

Cestující do Jeseníků se zbaví některých přestupů v Zábřehu. Část dosavadních spěšných vlaků bude nově jezdit jako rychlíky a díky nasazení klasické soupravy bude možné vést vozy jako přímé.

„Pro cestující z Olomouce ubude přestupů a dostanou se do Jeseníků přímým spojem," řekla ředitelka regionálního obchodního centra Českých drah Hana Motyková.

Oproti dosavadnímu stavu se zlepší i návaznosti v Zábřehu mezi vlaky ve směru Šumperk a rychlíky do a z Prahy. Slušné spojení bude k vlakům RegioJet, ovšem s výjimkou dvou párů spojů: dopoledního a poledního.

„Je mi líto, že se nemyslí na přípoje v Zábřehu na soukromý spoj RegioJet . Když chci jet v neděli do Prahy po poledni, musím odjet ze Šumperku do Zábřehu už před půl jedenáctou a hodinu a půl čekat na expres. Podobná situace je zhruba ve stejnou dobu i při návratu z Prahy," uvedla podnikatelka Jana Novotná, která RegioJet využívá minimálně jednou do měsíce na pracovní cesty.

Na rozdíl od loňska nepřibydou v regionu nové vlakové soupravy. Zatím posledními byly elektrické jednotky RegioPanter. Na lince mezi Šumperkem a Nezamyslicemi jezdí už téměř rok a zajišťují na ní 43 procent spojů.

„Do Olomouce nejraději jezdím spoji, na kterých jsou nasazené RegioPantery. Jsou pěkné, bezbariérové, i toalety jsou v nesrovnatelně lepším stavu než ve starých zelených vagonech," poznamenala cestující Jana Pěničková.

Oblibu nových souprav mezi pasažéry potvrzují i České dráhy. „Ze strany cestujících máme pozitivní ohlasy, že jim v těchto soupravách nabízíme kvalitní cestování. Stížnosti na tuto linku jsme zatím neobdrželi," řekla Hana Motyková.