„Oslovili jsme společnost Maresch, jestli má nadále zájem s námi spolupracovat. Dostali jsme krátkou odpověď, že ne. V rámci vyjednávání jsme pochopili, že dlouhá železniční vlečka je pro ně natolik finančně nepřijatelná, že záměr zatím odkládají,“ řekl starosta Šumperku Miroslav Adámek.
Společnost měla zájem o zhruba desetihektarovou průmyslovou zónu na okraji města, která leží mezi hřbitovem, železniční tratí a přivaděčem k novému obchvatu Bludova.
Výrobní linka šumperského závodu, který by zaměstnal okolo 130 lidí, měla být schopna zpracovat kmeny do průměru zhruba čtyřicet centimetrů. Odhadovaná výše investice přesahuje dvě miliardy korun.
S kapacitou čtyři sta až šest set tisíc metrů krychlových ročně by se závod zařadil k největším v Česku.
Výstavba pily se stala tématem předposledního zastupitelstva před komunálními volbami v roce 2022. Zastupitelé tehdy nejtěsnější možnou většinou schválili memorandum o spolupráci s firmou.
Později se však ukázalo, že ač přímo u areálu vede trať, železniční vlečku by bylo nutné zaústit až do kilometr a půl vzdáleného vlakového nádraží.
Zastupitelé nyní i přes rozhodnutí firmy schválili změnu územního plánu v místech, kde měl závod stát. Celé území bude nově vyhrazené pro výrobu, plocha výroby se tak navýší z devíti na dvanáct hektarů.
„Město tu plochu zcelí, bude připravena pro velkého investora i ty drobnější. A výrazně zhodnotí své pozemky, protože na ploše, kde byla územní rezerva, bude plocha výroby,“ řekl pověřený vedoucí odboru výstavby Městského úřadu Šumperk Jaroslav Kotík.