„Příprava této stavby byla velmi náročná, protože vlastníků parcel bylo mnoho, někteří navíc ze začátku neměli vůli se dohodnout. Nakonec se ale podařilo dojednat uzavření všech smluv," uvedla vedoucí majetkoprávního odboru radnice Hana Répalová.

Zahájení stavby cyklostezky zatím reálné datum nemá, ale nyní už radnice žádá o dotaci, která by pokryla pětaosmdesát procent nákladů. Předběžně se odhaduje, že stavba může přijít zhruba na dvacet milionů korun.

„Šance získat dotaci je poměrně velká," uvedl tajemník městského úřadu Petr Holub.

Cesta pro cyklisty se tak stane mnohem bezpečnější, silnice Bratrušov je totiž velmi frekventovaná.

Provoz se navíc zvýšil v době rekonstrukce vozovky na Červenohorském sedle, komunikace na Bratrušov je tak jedinou spojnicí s jesenickým okresem.

V úseku se už v minulosti stala řada vážných nehod, někteří motoristé zde jezdí velmi rychle.

Poslední obec

Cyklostezka bude dlouhá zhruba pět kilometrů, devadesát procent úseku se nachází na katastru města Šumperka. Šumperská radnice proto ponese převážnou část nákladů.

Bylo tomu tak i u předchozích staveb cest pro cyklisty, které vedou do satelitních obcí Dolních Studének, Nového Malína či Bludova.

Každá obec platila jen tu část stavby, která je na jejím území. Pokud by se podařilo získat dotace, rozpočet obce Bratrušova by budování nové cesty nijak zásadně nezatížilo.

O cyklostezce do Bratrušova začala radnice vážně uvažovat předloni, kdy obdržela petici podepsanou pěti sty obyvateli Šumperka a Bratrušova.

Požadavek na samostatnou cestu pro kolaře petenti odůvodnili bezpečností cyklistů i chodců.

Do cyklostezek už šumperská radnice investovala miliony korun a na jejich stavbu také získala štědré dotace. Bratrušov je poslední okolní obcí, kam ze Šumperku samostatná cesta pro kolaře nevede.