Seznam zaplacených faktur od letošního ledna zahrnuje stovky položek, jedná se o částky v řádu stokorun až desetitisíců. Občan se tak především dozví, komu město za různé zboží či služby platí.

„Seznam faktur budeme aktualizovat každý měsíc," uvedla mluvčí šumperské radnice Olga Hajduková. Příslušné dokumenty najdou zájemci na webu města v odkazu správa města – dokumenty.

O zveřejňování faktur zastupitelé rozhodli v červnu, ne všichni představitelé města byli optimističtí. Na určité možné problémy například poukázal šumperký starosta Zdeněk Brož. „Já jsem pro zveřejnění, ale musíme si uvědomit, že to bude stát nějaké peníze. Že budeme muset přijmout lidi, kteří budou odpovídat na otázky občanů, za co byly faktury vyplaceny a podobně," upozornil Zdeněk Brož. Náporu dotazů od zvědavců ale radnice zatím nečelí. „Zatím nikdo žádné informace týkající se faktur nepožadoval," konstatovala mluvčí Olga Hajduková.

Další kroky k transparentní ekonomice i chodu města radnice podnikla již dříve, kromě faktur také již na městských webových stránkách zpřístupnila uzavřené smlouvy. Lidé mají také nově možnost sledovat jednání zastupitelstva on – line, případně shlédnout zpětně záznam.