Společnost Pars, která je nyní členem skupiny Škoda, patří k nejvýznamnějším v oboru oprav, modernizací a výroby kolejových vozidel. Zmíněný projekt přinesl práci stovkám zaměstnanců. Kdyby se všechny vyrobené vozy postavily za sebe na koleje, zabraly by úsek v délce sedmi kilometrů.

„Jednotky Regionova nyní jezdí ve všech krajích České republiky. Pokrývají provoz asi třiceti procent osobních vlaků a denně najezdí 63 602 kilometrů. Zajišťují především vyšší komfort pro cestující, hlavně díky pohodlnějším sedačkám či bezbariérovému řešení pro vozíčkáře, cestující s kočárky a jízdními koly," sdělil výkonný ředitel marketing a produkty Českých drah Miroslav Šebeňa.

Výroba a rekonstrukce 211 dvou vozových a 26 tří vozových jednotek Regionova přinesla pracovní příležitosti i jiným firmám. Přes 95 procent komponentů bylo totiž z domácí produkce. Náklady na přestavbu jedné jednotky představují asi třetinovou cenu oproti zcela novým vozidlům pro podobný počet cestujících.

„Modernizace znamenala smysluplnou obnovu vozového parku Českých drah a kromě finančních úspor měla pozitivní vliv i na zaměstnanost v regionu. Výroba Regionov zajistila stabilizaci pracovních míst pro 250 zaměstnanců Pars nova a odhadem až 300 pracovníků u našich subdodavatelů," řekl předseda představenstva Pars nova Tomáš Ignačák.

Ani po ukončení významného projektu ale podnik Pars propouštění neplánuje, v letošním roce se vedení společnosti podařilo zajistit jiné zakázky.