„Některé kontrakty máme podepsané do konce roku 2011, některé až do závěru roku 2012. Znamená to, že máme práci pro všechny naše zaměstnance, a umožňuje nám to také plánovat do budoucna. Připravujeme další projekty a chystáme se i na výrobu kolejových vozidel,“ uvedl předseda představenstva Tomáš Ignačák.

V Parsu dostanou vozy nový spalovací motor, který umožní zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva. Vybaveny budou také novým řídicím systémem a přibude audiovizuální informační systém pro cestující, který jim usnadní orientaci při výstupu - hlavně ve večerních hodinách nebo v případech, kdy spojem cestují poprvé. Vozy dostanou také nové vakuové WC. Modernizovaný prototyp předá Pars nova Českým drahám do konce srpna 2010.

„V Evropě se prosadil trend provádět omlazovací kůru vozidel přibližně po patnácti letech provozu. Motorové vozy 842 patnáct let právě překročily, proto je vhodné zahájit jejich modernizaci,“ uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Českých drah Rostislav Novák:

Pars nova má největší zkušenosti s modernizací motorových vozů ve střední Evropě. V letech 1997 až 2006 zmodernizovala padesát motorových vozů vyráběných v 60. a 70. letech například pro mezistátní expres Vindobona.

Přestavěla také téměř stovku regionálních motorových vozů řady 810 z let 1973 až 1984 na jednotky řady 814 Regionova.

Pars nova je jedním z největších zaměstnavatelů na Šumpersku. Pracuje tu 750 lidí. Žádné hromadné propouštění podnik v posledních letech nepotkalo.