Technologie zahrnuje velkou dotykovou obrazovku, speciální brýle a další příslušenství, které umožní doslova nahlédnout lidskému tělu pod kůži. Ve formátu 3D tak studenti vidí kosti, cévy a ostatní orgány. Aplikace kromě zobrazení všech anatomických soustav obsahuje i jejich názvy a učební texty.

„Virtuální učebna zvyšuje atraktivitu výuky, studenti si hrají a zároveň se učí. Nenahrazuje to klasické učení, ale je to zajímavý a efektivní doplněk,“ uvedla ředitelka Střední zdravotnické školy Zuzana Gondová.

Za projektem stojí Tomáš Brngál, absolvent bratislavské lékařské fakulty společně s kamarádem Milošem Svrškem, který vystudoval technickou univerzitu. Pro záměr vytvořit aplikaci se jim podařilo sehnat sponzory. Virtuální učebny nejdříve začaly sloužit studentům medicíny, nyní se pilotně testují verze pro střední zdravotnické školy na Slovensku i České republice.

„Virtuální realita nabízí velké možnosti, lze tak lépe pochopit jednotlivé procesy,“ uvedl Tomáš Brngál.

Technologie, kterou dodala společnost Samsung, stojí zhruba půl milionu korun, šumperskou školu ale nestála nic.

„Jsme zařazeni do ročního testování, ze kterého budeme průběžně dodávat zprávy. Aplikace se tak může vylepšovat,“ dodala Zuzana Gondová.