V rozlehlé hlavní hale si mohli návštěvníci prohlédnout opravená vozidla různých typů i taková, na jejichž modernizaci pracovníci závodu právě pracují. Pro zájemce byly připraveny též komentované prohlídky výrobních prostor.

Lokomotivy a vagony najezdí během svého života několikanásobně více kilometrů než automobily či autobusy. Několikrát proto procházejí generální opravou, během níž jsou do šroubku rozebrány.

Ilustrační foto.
17letého mladíka na motorce srazil mercedes při krkolomné otočce

Velkou pozornost musí pracovníci věnovat například nápravám vozidel. Procházejí přísnými defektoskopickými zkouškami.

„Pokud by jediná náprava z celého vlaku zklamala, došlo by k obrovským škodám,“ objasnil projektant Karel Kobza, jeden z průvodců exkurzí výrobou.

S produkty podniku Pars nova se denně setkávají tisíce cestujících v Olomouckém kraji. Právě ze šumperských dílen pochází rozšířená motorová jednotka Regionova. Aktuálně se však podnik věnuje spíše opravám vagonů a lokomotiv.

Prostory firmy si prohlédly tisíce lidí.

„Vlaky mě zajímají, a když je jednou za několik let možnost se podívat do podniku, kde se vyrábí, je potřeba toho využít,“ řekl železniční nadšenec Jiří Knápek.

Jízda po opravené silnici z Červenohorského sedla
Opravená silnice přes Červenohorské sedlo otevřela. Takto se po ní jede

S šesti stovkami pracovníků patří závod k největším zaměstnavatelům v Šumperku. V letošním roce slaví sedmdesát let od svého založení.

„Firma byla postavena na zelené louce. Zajímavostí je, že v prvních letech zdejší prostory místo kotelny vytápěla parní lokomotiva,“ zmínil Karel Kobza. V současnosti patří Pars nova do skupiny Škoda Transportation a je jednou z nejvýznamnějších firem ve svém oboru v Česku.

Felicie ve Vikýřovicích srazila chodkyni a narazila do sloupu
Řidič srazil ve Vikýřovicích kolemjdoucí ženu. Ta na místě zemřela