Město v tomto místě ještě před nedávnem připravovalo vybudování dopravního terminálu. Ten nezavrhuje, reálněji se však není jeví stavba klasického parkoviště.

Vedle vjezdu do stadionu je se rozkládá obrovská louže. Na délku má třicet metrů, na šířku v některých místech dobrých pět.

Zaujala dvě malé děti, které jdou kolem s maminkou. „Elo, Elo, ať tě ani nenapadne… Adame!“ tahá žena od vody své potomky.

Diskuse okolo stavu plochy se před nedávnem rozběhla na sociálních sítích. V jejím těsném sousedství se totiž nachází mimo jiné mateřská školka, kam denně míří desítky dětí.

„Takto to vypadá, když nám trochu zaprší před stadionem. Kam všechna ta voda i s kapalinami z aut jde. Krásné ekologické dětské hřiště,“ posteskl si Evžen Hampl, který na sociálních sítích zveřejnil snímky bahnité vody přetékající z louže do areálu přilehlého dětského hřiště.

Plocha v minulosti sloužila především pro cirkusy a kolotoče. Postupně obsadili ji obsadili motoristé, kteří míří na polikliniku, poštu nebo do centra města.

„Tohle bylo i za dob minulých, kdy jsme chodili jsme na třetí ZDŠ. Na place se nic nezměnilo, jen auta tam nestála,“ poznamenala v diskusi Lenka Pospíšilová.

Město v prostoru plánovalo vybudovat přestupní terminál se stáními pro osobní auta, v patře se měly nacházet zastávky linkových autobusů. Zároveň však muselo řešit zoufalou situaci s parkováním u vlakového nádraží.

Radnice dala přednost parkovišti u nádraží. Ze své kasy na něj vydá mnohonásobně méně peněz, než by musela dát v případě terminálu u stadionu. Ve prospěch parkoviště hrála i pokročilejší projektová příprava.

Terminál? Skončili jsme u studie

Záměr vybudovat terminál u stadionu zatím samospráva odložila.

„Skončili jsme u studie. Víme, že z vlastních zdrojů bychom do této stavby nemohli jít. Čekáme, jestli stát řekne, že v novém programovacím období počítá s dotacemi na dopravní terminály. Projektová příprava vyjde na několik milionů korun a nechceme, aby tyto peníze vyšly vniveč,“ řekl starosta Zábřehu František John.

Radnice se nyní kloní k levnější variantě vybudovat u stadionu klasické parkoviště.

„Nechceme místo nechat ve stavu, v jakém je. Studii na parkoviště jsme schválili na lednové radě, teď pracujeme na projektové přípravě. Pokud se v mezičase ukáže, že je reálné získat dotaci na terminál, můžeme jít tímto směrem. Nájezdy z okolních komunikací budou v případě terminálu i klasického parkoviště stejné,“ dodal starosta John.

Ať nakonec zvítězí jedna či druhá varianta, na důstojnou podobu prostranství si budou muset lidé v Zábřehu počkat několik let.