Zrušení soutěže oznámil svazek na profilu zadavatele. Důvodem bylo podání jediné nabídky, právě od společnosti SART – stavby a rekonstrukce. 

„V porovnání se stávajícím stavem byla méně výhodná,“ řekl předseda svazku a starosta Rapotína Bohuslav Hudec.

Svazek teď chystá vypsání nové soutěže, ve hře je i jiný způsob výběru než koncesní řízení.

„Jsme si vědomi toho, že trh firem zabývajících se provozem železnice není v Česku příliš velký,“ připustil Hudec. Už dříve svůj zájem vyloučila Správa železnic.

Horský areál Kraličák. Ilustrační foto
Situace je neudržitelná, burcuje hospodářská komora i skiareály

Se SART končí původní smlouva na konci února, Svazek ji prodloužil o maximálně rok za stávajících podmínek. Firma trať provozuje už od roku 2005.

Odhadovaná cena zakázky byla 308 milionů korun za pět let. Provozovatel má za úkol zajistit, aby trať odpovídala normám. V Česku není mnoho soukromých provozovatelů drah. Jedním z nich je PDV Railway, který provozuje tratě Sokolov – Kraslice a Trutnov – Svoboda nad Úpou.

Necelých 21 kilometrů dlouhá trať je elektrifikována od roku 2015. Trať získaly obce do svého majetku po povodních v roce 1997, kdy byla poničena. Tehdy ji převzal svazek obcí, který prosadil její obnovu. Vlaky se na trať vrátily v roce 1999. Dopravci na trati se střídali, nejdéle zde jezdil Connex Morava (později Veolia a později Arriva). Od června 2016 na trati jezdí České dráhy. Ty budou na trati díky nedávno uzavřené smlouvě s Olomouckým krajem jezdit od roku 2023 dalších deset let.

Zdroj: Jan Sůra/zdopravy.cz