V roce 2007 měl být podle původních plánů otevřen tunel pod Červenohorským sedlem. Projekt však zkrachoval a není jasné, zda se vůbec někdy uskuteční. Řidiči se tak musí spokojit s rekonstruovanou silnicí přes horské sedlo.

Když se lidé v regionu začnou bavit o dopravě na Jesenicku, debata se téměř vždy velmi rychle stočí k tunelu pod Červenohorským sedlem.

„Tunel žádná oprava horské silnice nenahradí. Všude jinde ve světě to jde, jen u nás se zase našly cestičky, jak to nejde,“ napsal například před časem na facebook Šumperského deníku Pavel Kulich.

Z absence tunelu lidé téměř vždy viní stát. Jenže ten tuto ambiciózní dopravní stavbu nikdy budovat nechtěl. Šlo o aktivitu soukromé firmy.

Jak souvisely plány ražby tunelu s budováním elektrárny na Dlouhých Stráních?
Kdo projekt podporoval, kdo byl proti a proč záměr vlastně zkrachoval?
Jak se nyní k tunelu staví stát?
To vše se dočtete v novém čísle týdeníku Moravský sever.
V úterý 22.8. vychází jako součást Šumperského a jesenického deníku a od středy je v prodeji samostatně na stáncích.