Trať z Olomouce do Šumperku prošla velkou modernizací a elektrizací. Mezi Šumperkem a Uničovem byly přebudovány všechny stanice a zastávky.

Ze stanice Troubelice se stala výhybna, cestujícím slouží nová zastávka Troubelice střed blíže obci. Výraznou přestavbou prošlo nádraží v Libině i zastávka v Novém Malíně. U zastávky v Hrabišíně byla postavena trakční měnírna.

Maximální rychlost na úseku Uničov – Šumperk vzrostla až na sto kilometrů v hodině. Práce ještě nejsou zcela hotové, u Šumperka nejsou v provozu například některé přejezdy, dělníci pracují i na nádraží v Libině. Formálně dvě stavby v celkové hodnotě tři miliardy korun bez DPH by měly být kompletně hotové v půli příštího roku.

„Je to pěkné, ale takové cizí,“ poznamenala seniorka, která v pondělí 12. prosince přišla na nádraží v Libině na polední vlak do Šumperku.

Nehoda osobního auta pod Holubím vrchem v Šumperku v pondělí 12. prosince 2022.
Spousta bouraček kvůli sněhu, na Šumpersku a Jesenicku bílá tma i uvízlé kamiony

K nástupišti však nepřijela souprava poháněná elektřinou, ale motorový vlak. Mluvčí Správy železnic na dotaz Deníku potvrdil, že mezi Uničovem a Šumperkem je od nového jízdního řádu v provozu elektrifikovaná trať.

„Z pohledu infrastruktury nasazování elektrických vlaků nic nebrání,“ uvedl Dušan Gavenda.

České dráhy potvrdily, že část spojů zajišťují motorové soupravy. Kromě nich na „Uničovce“ jezdí elektrická lokomotiva řady 362 s dvěma osobními vozy a elektrická jednotka RegioPanter.

„Celkem plánujeme do konce prosince 2022 od výrobce převzít čtyři jednotky této řady. Ty tak postupně nahradí aktuálně provozované motorové soupravy. Od 1. ledna 2023 budou na celou trať nasazena pouze elektrická vozidla, která již zároveň musí být vybavena vlakovou částí nového zabezpečovače ETCS,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.