Pobídka má podobu čtyřicetiprocentní slevy na daních z čtyř set padesáti milionů investic v letech 2009 až 2014.

Co novinka umožní? Zvýšit kapacitu, zkrátit dobu lakování a uspořit provozní náklady. Ročně teď může Pars Nova nalakovat až dvě stovky vozidel.

„Je to univerzální box použitelný pro jakýkoliv typ vozů, které jezdí v České republice po kolejích,“ řekl manažer projektu Zbyněk Dvořák. „Splňuje také nejpřísnější emisní limity - vyhoví legislativním požadavkům na ochranu ovzduší a pracovního prostředí nejméně na dvacet let dopředu.“

Velké investice do zastaralého provozu v podniku Pars Nova souvisejí s kontraktem za více než miliardu korun, což je zakázka naplánovaná na dva roky. Podnik dodá Českým drahám čtyřiatřicet nových řídicích vozů pro klasické vlakové soupravy s lokomotivou. Řídicí vozy vzniknou přestavbou běžných osobních vagonů.

S přijetím dalších zaměstnanců ale zatím Pars nepočítá.

„Díky kontraktu se nám daří udržet dosavadní zaměstnanost,“ řekla mluvčí Parsu Jana Kaněvová. V současnosti podnik zaměstnává přibližně sedm set lidí, což ho řadí k nejvýznamnějším zaměstnavatelům v regionu.