Informaci Deníku potvrdila mluvčí Leo Expressu Petra Valentová. „Záměr zastavovat od prosince 2015 v Zábřehu na Moravě můžeme potvrdit. Zábřeh je důležitým dopravním uzlem pro celý region. Vnímáme také turistický potenciál oblasti a doufáme, že přispějeme k dalšímu rozvoji cestovního ruchu a přilákáme do tohoto regionu nové turisty," sdělila Petra Valentová.

Cestující ze Zábřehu tak budou mít od prosince každý den na výběr ve směru do Prahy a zpět až čtyřiačtyřicet spojů všech tří konkurenčních dopravců – Českých drah, RegioJetu i Leo Expressu. Dnes jezdí ze Zábřehu do hlavního města přibližně o deset vlaků za den méně. Pro srovnání: v roce 1989 jezdilo z Prahy do Zábřehu denně třináct rychlíků, z toho čtyři v noci.

Ve špičkách pojedou do Prahy i čtyři vlaky za hodinu. V určitých časech bude interval mezi spoji dokonce jen něco kolem deseti minut. Do sousedního Šumperku přitom dnes jezdí ze Zábřehu za hodinu maximálně dva osobní vlaky a jednou za dvě hodiny rychlík.

Oproti letošnímu roku se také zkrátí doba jízdy. Expresy všech tří dopravců zvládnou více než dvě stě kilometrů dlouhou trasu za méně než dvě hodiny. Nejrychlejší bude právě Leo Express. Cesta do Prahy s ním potrvá jen hodinu a pětačtyřicet minut, v opačném směru o čtyři minuty déle.

Jaká bude cena jízdenek, zatím nechce Leo Express komentovat s odůvodněním, že do prosince zbývá ještě dlouhá doba. Vzhledem k tomu, že na trati mezi Prahou, střední Moravou a Ostravskem zuří mezi dopravci tvrdá cenová válka, dá se očekávat, že ceny nebudou vyšší než u konkurence.

Například mezi Prahou a Olomoucí se cestující při nákupu jízdenky s dostatečným předstihem dostane s cenou za jednosměrnou jízdenku bez jakékoliv slevy u všech tří dopravců pod dvě stě korun.

Mezi Zábřehem a Prahou nabízejí České dráhy aktuálně nejlevnější jednosměrnou jízdenku beze slev za 180 korun, na stejné částce začínají ceny také u RegioJetu. Ceny se ale výrazně mění v závislosti na obsazení spojů, dnech v týdnu či špičkových časech, kdy je zájem cestujících největší.

Ostrý konkurenční boj vedl v minulých letech i k výraznému nárůstu kvality služeb ve vlacích. Leo Express nabízí výběr ze tří tříd. Moderní jednotky jsou vybavené klimatizací, dopravce nabízí možnost výběru občerstvení, které stevardi servírují až na místo. „S věrnostní kartou mohou pravidelní zákazníci sbírat body za ujeté kilometry, získávat slevy na jízdenky či nápoj při každé cestě zdarma," popsala část služeb Petra Valentová.

Výběr ze tří různých tarifů má cestující také u RegioJetu. Kromě asistence při nástupu do vlaku nabízí dopravce i denní tisk, vybrané nápoje zdarma a občerstvení za výhodné ceny. Cestující s dětmi zase ocení dětské kupé, které je zařízené jako menší herna.

S podobným produktem přišly také České dráhy. Od poloviny června zavedly vozy s oddíly, v němž je umístěné dětské kino, u většiny expresních spojů mezi Prahou, Ostravskem a Žilinou. Ve vybraných spojích, kde není zařazen jídelní vůz, pak mají cestující možnost koupit si občerstvení z minibaru, s nímž obsluha projíždí soupravou. Jako jediný dopravce pak přepravují cyklisty s koly, případně se psy.