„Od 27. července máme legislativně všechno hotové a můžeme na koleje,“ pochvaloval si strojvedoucí a člen klubu Moravská pohraniční Luděk Hajzler.

Zprovoznění sedmdesátitunového stroje předcházely měsíce oprav.

„Chyběl tu otáčkoměr, ampérmetr, panel s přístroji, poziční světla, některé stykače nebo přístroje v rozvodných skříních,“ vyjmenoval strojvedoucí část problémů.

Lokomotivu z roku 1963, která byla původně určena jako nepotřebná k odprodeji, opravovala čtveřice strojvedoucích svépomocí. Pomáhali jim pracovníci dílny šumperského depa. Důležitým úkolem bylo i získat všechny potřebné revize a zkoušky.

Lokomotiva by ještě měla dostat původní šedočervený nátěr.

„Chceme, aby její podoba odpovídala sedmdesátým či osmdesátým letům,“ vysvětlil Luděk Hajzler.

Lokomotivy řady 721 v minulosti sloužily na tratích v okolí Šumperku a Hanušovic. Na ně by se Velký Hektor měl vrátit.

„Chtěli bychom sehnat sponzory a prvního prosince uspořádat mikulášskou jízdu ze Šumperku do Dolní Lipky naproti letohradskému železničnímu klubu, který pořádá mikulášskou jízdu s parní lokomotivou,“ dodal strojvedoucí.

Kaple s hrobkou rodu Kleinů v Sobotíně
Unikátní mauzoleum se dočkalo záchrany. Podívejte se
Lokalita Hlubinka po obnově.
Hlubinka opět láká ke koupání, nabízí i oblázkovou pláž