„Od 27. července máme legislativně všechno hotové a můžeme na koleje,“ pochvaloval si strojvedoucí a člen klubu Moravská pohraniční Luděk Hajzler.
Zprovoznění sedmdesátitunového stroje předcházely měsíce oprav.
„Chyběl tu otáčkoměr, ampérmetr, panel s přístroji, poziční světla, některé stykače nebo přístroje v rozvodných skříních,“ vyjmenoval strojvedoucí část problémů.
Lokomotivu z roku 1963, která byla původně určena jako nepotřebná k odprodeji, opravovala čtveřice strojvedoucích svépomocí. Pomáhali jim pracovníci dílny šumperského depa. Důležitým úkolem bylo i získat všechny potřebné revize a zkoušky.
Lokomotiva by ještě měla dostat původní šedočervený nátěr.
„Chceme, aby její podoba odpovídala sedmdesátým či osmdesátým letům,“ vysvětlil Luděk Hajzler.
Lokomotivy řady 721 v minulosti sloužily na tratích v okolí Šumperku a Hanušovic. Na ně by se Velký Hektor měl vrátit.
„Chtěli bychom sehnat sponzory a prvního prosince uspořádat mikulášskou jízdu ze Šumperku do Dolní Lipky naproti letohradskému železničnímu klubu, který pořádá mikulášskou jízdu s parní lokomotivou,“ dodal strojvedoucí.