Teď ale rychle mění podobu. Příští rok už se mohou plavci těšit na nový areál, v němž nebude chybět ani spousta atrakcí.

Venkovní koupání Zábřežanům chybí. „Bylo by fajn mít tady venkovní bazén. Zatím musíme bohužel do vnitřního. Občas jsme v létě vyráželi s dětmi i na Bozeňov, jiná možnost plavat venku v okolí není," podotkla Petra Vlčková ze Zábřehu.

Podobného názoru je i Petr Šafář. „Myslím si, že patnáctitisícové město by venkovní koupaliště mít opravdu mělo. Ale konečně se začalo něco dít, tak jsem zvědavý, jestli se příští rok už opravdu otevře," řekl.

Zatím tomu vše nasvědčuje. Za ohradou oddělující stavbu od okolního světa se čile pracuje. Dělníci nyní postupně betonují dno bazénu. Počasí jim zatím přeje. „Práce pokračují podle plánu. Do zimy by měly být hotové veškeré betonářské práce, pak se začne pracovat na technologii ve strojovně," řekl vedoucí Plaveckého areálu Zábřeh Milan Štencl.

Stavba odstartovala na začátku září. Dělníci museli nejprve připravit podloží, vybetonovat podkladovou desku a natáhnout potrubí pro přívod vody, které je roztažené pode dnem.

Čerstvá voda totiž bude přitékat doprostřed koupaliště, zatímco dříve natékala ze stran. „Dělá se to kvůli tomu, že se tak čerstvá voda lépe promíchá s tou původní, kterou postupně vytláčí k okrajům" vysvětlil Milan Štencl.

V bazénu se už postupně rýsují také základy budoucích atrakcí. Těch budou mít plavci na výběr hned několik. Asi největším lákadlem bude dvacet metrů dlouhá skluzavka se čtyřmi dráhami. Podobná jinde v regionu není. „Chybět nebudou ani chrliče vody, masážní lůžka a lavice nebo vodní hřib," dodal vedoucí plaveckého areálu.

Rekreační část s atrakcemi zabere polovinu padesátimetrového bazénu. Druhá část bude určená sportovnímu plavání, pro něž budou vyčleněné čtyři dráhy.

Projekt pamatuje i na molo a místnost pro plavčíka s ošetřovnou nebo sklad lehátek. Úpravou projdou také přístupové plochy kolem venkovního bazénu a odpočinková zóna.

Stavět se původně mělo začít už letos na jaře. Zahájení prací ale zpozdila chyba ve výběrovém řízení, které město muselo zopakovat. Nakonec ale díky tomu asi jeden a půl milionu ušetřilo.

Z projektované sumy pětatřiceti milionů korun se v tendru podařilo cenu srazit více než o třetinu.

Dodavatelem je firma VW Wachal z Kroměříže, která nabídla sumu přibližně dvaadvacet milionů korun. Dílo má být hotové do konce května příštího roku. Pak bude následovat zkušební provoz.