Cestujícím, kteří doposud musejí v Zábřehu na Moravě přestupovat do motorových souprav tato starost odpadne.

„Vlaky z Olomouce do Šumperka budeme moci vést přímo a lidé tak znatelně ušetří čas. Další výhodou pro cestující bude i vyšší rychlost, kterou vlaky pojedou. Ze současných sedmdesáti až osmdesáti kilometrů se totiž díky úpravám železničního svršku a spodku traťová rychlost zvýší až na sto kilometrů v hodině,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

České dráhy na tuto změnu chtějí také reagovat a podle náměstka generálního ředitele drah Jiřího Koláře tomu přizpůsobí jízdní řád i samotné vlaky.

„Na trase bychom chtěli nasadit nové tří vozové vlaky s kapacitou do sto padesáti míst,“ upřesnil Kolář.

Úpravy tratě odstartovaly letos v červnu. V první fázi dělníci pracují na úseku ze Šumperka do Bludova a na přestavbě šumperského nádraží, kde budují tři nová nástupiště. Změny mohou cestující očekávat také v Bludově a v Postřelmově.

V Bludově vyrostou dvě nástupiště, v Postřelmově se cestující zase na nástupiště dostanou novým podchodem. Proti hluku by obyvatele bydlící v sousedství trati mělo chránit přibližně dva a půl kilometrů bariér.

Rozestavěný úsek mezi Bludovem a Šumperkem, na kterém je v současnosti výluka, by měl být hotový ještě letos začátkem října. Další výluka pak cestující čeká v příštím roce, kdy budou téměř čtyři měsíce jezdit náhradní autobusy na trase mezi Bludovem a Zábřehem.

Elektrifikace trati vyjde asi na miliardu šest set milionů korun. Více než jednou miliardou by měla přispět Evropská unie, další peníze pak na projekt dá Státní fond dopravní infrastruktury. Práce by měly skončit v listopadu příštího roku.