„Sto metrů nad mostem proti proudu jsme přitom umístili na řeku lano s velkou cedulí a plavebním znakem, který znamená zákaz proplutí. Vedle visí i cedule se slovním upozorněním, že je nutné přenést lodě za most a nornou stěnu. Všechno marné. Polovina vodáků zákaz klidně plula i s dětmi dál. Vůbec jim nedocházelo, že by mohli ohrozit svůj život,“ řekl stavbyvedoucí Jaroslav Jelínek.

Stavbaři museli práce přerušit a při demolici mostu postavit proti proudu hlídku, která lodě zastavovala. Teď už jim v plavbě brání ocelové tyče.

„Kdyby přišla velká voda, museli bychom je ze dna zase vytahat, protože by se u nich mohly hromadit naplaveniny,“ uvedl Jelínek.

Vytáhnout lodě a rafty na břeh a přenést je necelých dvě stě metrů dál po proudu není nic složitého.

„Místo v Leštině se dá opravdu jednoduše obejít. My na stavbu mostu upozorňujeme i na našem webu stejně jako na další překážky, které na vodáky na trase číhají. Na stavbu také osobně upozorňujeme každého, kdo si u nás půjčuje loď,“ řekl majitel půjčovny Tydra z Vikýřovic Martin Linhard.

Kamenný most přes Moravu v Leštině, postavený v roce 1901, zmizel na začátku července. Demolice trvala pět dní a předtím stavbaři postavili o kus dál lávku pro pěší a cyklisty. Auta musí jezdit do Zábřehu objížďkou přes Lesnici nebo, v případě nákladních aut, až přes Postřelmov. V současné době dělají stavbaři přípravné práce pro založení mostu. Stavba má skončit v listopadu a vyžádá si 47 milionů korun.