Třetí skončilo poutání na šumperský Džemfest.

Celkem 559 hlasů vyneslo reklamu na akci spojenou pitím Spritzu do olomouckého klubu Buddy's na vrchol nelichotivého žebříku.

„Reklama je nejenom sexistická v tom ponižujícím slova smyslu, ale navíc ještě poškozovala výrobce alkoholu. Tomu se díky Sexistickému prasátečku podařilo dosáhnout stažení reklamy," okomentovala pro ČTK organizátorka soutěže Petra Havlíková.

Sexismu nepřidává ani slogan „není spritz jako spritz".

Reklama na víkendovou akci v olomouckém baru - 1. místo v anketě Sexistické prasátečko


Reklama na víkendovou akci v olomouckém baru - 1. místo v anketě Sexistické prasátečko 2016. Zdroj: prasatecko.cz

Do výběru Sexistického prasátečka se z Olomouckého kraje dostal také plakát na šumperský rockový festival Džemfest s těhotnou nahou ženou, která si své intimní partie zakrývá rukama.

Výjev je doplněn slovy: Zlobila? Ne, jenom se na Džemfestu dobře bavila.

Reklama na šumperský Džemfest - 3. místo v anketě Sexistické prasátečko

Reklama na šumperský Džemfest - 3. místo v anketě Sexistické prasátečko 2016. Zdroj: prasatecko.czNůž schovává přirození

Vítězem odborné poroty se v letošním osmém ročníku stala reklama na nože firmy Pokorný Knives.

Polonahá žena s roztaženýma nohama si v nich zakrývá své přirození nožem, opodál leží syrové maso, které se nápadně podobá mužskému penisu.

Nesehnutí, které soutěž Sexistické prasátečko pořádá, se jejím prostřednictvím snaží upozorňovat na nevhodnou reklamu založenou obvykle především na sexualizaci ženského těla či na ponižování žen.

Letos se do nominace dostalo 88 reklam.

Podrobné výsledky hlasování veřejnosti najdete na prasatecko.cz